Mozambeach - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Lynn - WaarBenJij.nu Mozambeach - Reisverslag uit Ilha de Moçambique, Mozambique van Lynn - WaarBenJij.nu

Mozambeach

Blijf op de hoogte en volg Lynn

30 Maart 2013 | Mozambique, Ilha de Moçambique

Mozambique … waar moet ik beginnen…

De heenreis hebben we in 2 keer gedaan. Een rit van een zestal uur bracht ons bij Casa Lisa in Mozambique. Hier zouden we overnachten om de dag nadien de reis verder te zetten naar Bamboozi lodge ( nog 5 uur rijden). Casa Lisa was …simplistisch. Natuurlijk waren er palmbomen en een mini zwembad (dat voor ons papa de goedkeuring zou krijgen omwille van zijn grillige vorm), maar verder allemaal maar heel simpeltjes. Of ligt dat aan mijn hoge eisen?

Blij waren we toen we op maandag aankwam bij bambo
ozi lodge op Tofo Beach. We sliepen met ons tienen in 1 grote ronde hut waarin enkel bedden, muskietennetten en een picknicktafel te vinden waren. De douches en toiletten bevonden zich net aan de overkant van onze hut wat erg goed van pas kwam. Na een middagje strand liggen en een lekkere maaltijd in het restaurant op de heuvel trokken we met de groep naar Dino’s beach bar. Een zwak feestje maar de volgende avond zou het full moon party zijn en dat klonk heel wat veelbelovender ….

Dinsdag 26 maart… My Birthday … ! S’ochtends was het ocean safari. Jammer genoeg hebben we geen walvishaaien gezien maar de boottocht was GEWELDIG! Jammer genoeg zijn enkele meisjes van de groep zeeziek geworden en zijn we bijgevolg vroeger aan land gegaan. MAAR de zon scheen en niets kon mijn humeur verpesten! Een rustige beach dag maakte dat we helemaal klaar waren voor de full moon party! Tijdens het avondeten werd ik verrast met een verrukkelijke chocoladetaart.

Blijkbaar had de hele groep bijgelegd om deze te kopen. Een gebaar dat erg veel betekende wanneer je ver weg bent van je familie en vrienden. Natuurlijk waren er ook enkele cadeautjes ( armbandjes en oorbellen en tequila on the house). De Full Moon party was geweldig! Oh ja, voor ik het vergeet te vertellen, het leuke aan Dino’s beach bar is dat ie zich op 10 minuten wandelafstand van de lodge bevindt. Het uitgaan werd altijd voorafgegaan met een zalige strandwandeling onder de sterren.
Bedankt aan iedereen die een sms’je of berichtje of eender wat gestuurd heeft!

Woensdag : Kajak trip. Onze groep werd eerder die week aangevuld met 2 zeer sympathieke broers uit Finland. Mikha en Bekha , 2 mannen van begin de 50 die de grootste partystarters van de groep bleken te zijn. Ik deelde een kajak met Mikha en moest meteen aan mijn papa denken. Dit had echt iets voor u geweest!! Misschien moeten wij deze zomer ook maar eens samen gaan kajakken? Ik ben daar écht wel goed in, ( tegen eerdere bevindingen in)! Enfin. Een anderhalf uur durend kajaktripje naar het eiland bracht ons door een zee vol zeesterren. Ik denk dat ik er gemakkelijk 200 gezien heb. Aangekomen op het eiland werden we verwelkomd door de chief. Eric bleek niet alleen opperhoofd van het eiland te zijn maar ook chef kok van dienst. Na een rondleiding op het eiland kregen we een lunch aangeboden. De vis die we kregen was die ochtend vers gevangen dus beter kon niet. Zelfs ik vond het lekker. De terugreis was met een zeilboot. Stel je er vooral niet teveel bij voor! Maar opnieuw, de zon scheen dus het was een prachtige dag die we uiteraard weer afsloten bij Dino’s.

Donderdag en vrijdag waren gewone vrije dagen die we op het strand konden doorbrengen. Veel valt er niet echt over te vertellen..
Zaterdagochtend om 4:00 uur vertrokken we terug naar Swaziland. Deze keer zouden we de 11 uur durende rit in 1 keer maken. Gek genoeg leek deze rit veel korter dan de 2 kortere stukjes in de heenrit. Ze was alleszins aangenamer.


Mozambique is absoluut nog armer dan Swaziland. Mede door hun politiek verleden zijn zij nog maar recentelijk aan de opbouw van hun land kunnen beginnen en dat merk je wel. De Finse mannen werden op het strand aangesproken door kleine jongetjes die zichzelf aanboden voor 10 MED ( €0,30). Te gek voor woorden. Verder is de politie vrij corrupt. Onze chauffeur werd vandaag gevraagd om 500 MED te betalen als boete voor het dragen van een pet tijdens het rijden. Uiteraard werd deze boete niet betaald maar het geeft je wel een idee van de trucs die ze hier uithalen om aan geld te geraken. De Afrikaanse mannen? Daar vraag je me wat… Hun beperkte kennis van het Engels omvat jammer genoeg niet het woord “no”. Charmeurs in hart en nieren maar het ligt er zo vinderdik op dat het belachelijk wordt. Uitgaan ging niet zonder minstens 3 keer aangeklampt te worden om vervolgens heel de avond in het oog gehouden te worden. Lieve Boyan, ik weet dat je gezegd hebt dat ik op elk aanbod dat ik hier krijg moest ingaan, maar dan zou ik bij deze 7 keer getrouwd zijn…

Volgende 2 weken zijn weer gewone weekjes op school. Ik kijk er echt naar uit om de kindjes terug te zien! Veel tijd zal ik ook doorbrengen met shoppen, aangezien ik nog veel sponsorgeld heb om te besteden aan de kindjes hier ( waarvoor dank!).

And as usual, i’ll keep you posted!

  • 31 Maart 2013 - 11:57

    Boyan:

    Hela, ik zei "elke uitnodiging", niet aanbod of huwelijksaanzoek..
    Trouwens, 7 keer getrouwd zijn, zou da ni pas een primeur zijn voor een Belgische?
    Dan komt ge in alle boekskes terecht en zijt ge plots een BV!
    Altijd langs 2 kanten bekijken hé ;)

  • 31 Maart 2013 - 14:08

    Lynn :

    hahaha.... yeah but still.. not such a good idea when you're a white female in Africa :-D. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Hoi iedereen, alvast bedankt dat je tot hier geraakt bent! Op 3 maart is het zo ver en vertrek ik voor 6 weken naar Afrika. Ik probeer jullie via deze weg zo goed mogelijk op te houden en hoop dat jullie mij af en toe ook iets laten weten van het thuisfront. Tot gauw!! Lynn

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 10522

Voorgaande reizen:

04 Maart 2013 - 16 April 2013

Op avontuur in Afrika

Landen bezocht: